Recenzija knjige ,,101 način da spasemo Zemlju"

Prikazi / 12.12.2018.
Prikazujući ekološke probleme i dajući mnoštvo ekoloških saveta, Belamijeva knjiga budi kod dece svest da je neophodno uvek misliti na našu veliku kuću, na planetu Zemlju. Tako podstiče ekološko ponašanje i kreativno mišljenje o tome kako svaki pojedinac može da doprinese očuvanju sveta.
recenzija knjige ,,101 način da spasemo zemlju quot

U knjizi „101 način da spasemo Zemlju” Dejvid Belami na jednostavan i zanimljiv način govori o problemima očuvanja životne sredine i značaju ekologije. Već po naslovu vidimo osnovnu ideju ove knjige – o planeti treba da brine svaki njen stanovnik, svaki čovek, svako dete. Ako želimo da živimo u zdravoj životnoj sredini, da imamo dovoljno pitke vode, životnog prostora i hrane za sve, treba odmah da počnemo da se ekološki ponašamo. Ovakve knjige su važne jer decu upoznaju s aktuelnim ekološkim temama i primerima konstruktivnog pristupa problemima očuvanja životne sredine.

Knjiga „101 način da spasemo Zemlju”, na vrlo upečatljiv i slikovit način upoznaje decu školskog uzrasta s neposrednim životnim okruženjem, problemima zagađenja i načinima na koje mogu da po mognu sebi i ostalim stanovnicima planete. Belami piše stilom bliskim i zanimljivim deci. Likovi petoro drugara kitova vode najmlađe čitaoce kroz knjigu i postupno ih upućuju u probleme, njihove uzroke i moguća rešenja. Drugari kitovi zasipaju mlade čitaoce zanimljivim činjenicama, korisnim

informacijama i uzbudljivim radionicama, koje će svako dete prihvatiti s entuzijazmom. Školska deca obično priželjkuju lično učešće u istraživanju i uređivanju svoje okoline. Belamijeva knjiga im daje sijaset predloga za aktivno angažovanje. Rubrika Da li znate, sa zanimljivo predstavljenim brojkama, čini da ekološki problemi postanu uočljiviji. Žive i jasne ilustracije pomažu da se deci slikovito predstave ekološki pojmovi i olakšavaju izvođenje jednostavnih ali veoma korisnih projekata.

Prikazujući ekološke probleme i dajući mnoštvo ekoloških saveta, Belamijeva knjiga budi kod dece svest da je neophodno uvek misliti na našu veliku kuću, na planetu Zemlju. Tako podstiče ekološko ponašanje i kreativno mišljenje o tome kako svaki pojedinac može da doprinese očuvanju sveta. Zato Belami na kraju knjige kaže: „Kraj ove knjige je početak novog života. Počnimo da se ponašamo ekološki.”

Toplo preporučujem ovu knjigu kao priručnik za nastavu u školama, ali i svim malim radoznalcima koji vole da istražuju i koji brinu o svojoj velikoj kući – planeti Zemlji.

Recenzent Marina Drndarski, biolog