Prikaz romana ,,Sami u kući" Džeklin Vilson

Prikazi / 04.02.2016.
,,Sami u kući" Džeklin Vilson bio je najprodavaniji naslov Odiseje na Beogradskom sajmu knjiga 2015. Tome je dosta pomogla atraktivna naslovnica Tihomira Čelanovića, kao i naslov koji mnogi u prvi mah pročitaju kao Sam u kući, pa posegnu za knjigom jer pomisle da to ima veze s tim filmom, a dok shvate zabludu, već ih zainteresuje Lilina priča.

Devojčica sa ove naslovne strane s razlogom je zabrinuta. Ona je Lili, ima 11 godina i zbog maminog nemara zadesila se nedelju dana sama s troje mlađih braće i sestara: blizancima od 6 godina i malom sestricom od samo 3 godine. Lili odmah shvata da sad ona mora da bude mama, i da smisli kako da ih sve nahrani nedelju dana bez para, i kako da ih zabavi da ne naprave haos, i da ih zaštiti da se ne povrede… a pritom mora da pazi i da komšije ne otkriju da su deca ostavljena bez roditelja, jer bi zvali policiju. A kad više nije mogla da krije situaciju od komšija, Lili sa sestrama i bratom beži u veliki gradski park, gde traže hranu od izletnika i moraju da spavaju svi zajedno u jednom šupljem stablu jer nemaju gde.

Lilina hrabrost i snalažljivost drže nas od početka do kraja ove ozbiljne porodične drame, ispričane iz dečjeg ugla. Autorka Džeklin Vilson podastire nam ovde ceo spektar socijalnih problema s kojima se Lili suočava, pa tako u ovom romanu imamo: majku koja je rodila Lili sa 15 godina, pokojnog očuha narkomana, roditeljsku nezrelost, zanemarivanje dece i dovođenje u fizičku opasnost, prisustvo hapšenju majke i sl. Sve te nevesele životne momente autorka nam daje bez pridikovanja i patetike, ali i bez ulepšavanja, s punom svešću o ozbiljnosti onoga što se njenim likovima dešava čak i u komičnim situacijama. U tim ličnim nesavršenostima svojih velikih i malih likova Džeklin Vilson uvek traži, i često pronalazi, porodičnu ljubav koja daje nekakav osnov za mogući dobar ishod.

Izvor: Knjigoskop