Dobrosav Bob Živković (1962, Pirot), od rođenja pokazuje izuzetni antitalenat za fudbal, užasno je loš u atletici, najgori u košarci i ekstremnim sportovima. Nije bio ni za ratnika, ni za pesnika, tako da je seo i crtao. Crtao je u osnovnoj školi na časovima likovnog, ali i matematike, geografije, muzičkog. Crtao je u srednjoj dizajnerskoj školi i Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. I dalje crta.
Nedugo nakon upisa na fakultet objavljuje i prve radove. Taj period obeležavaju ilustracije u popularnim studentskim časopisima kao što su Student (1982) i Vidici (1982). Posle studija počinje njegova karijera dečjeg ilustratora. Radi za časopise posvećene deci, Tik-Tak i Zeka (1987–1998). Autor je popularnog dečjeg stripa Jajzi, koji je redovno objavljivan u okviru dečjeg časopisa Tik-Tak. Kasnije postaje redovan ilustrator u Politikonom Zabavniku, časopisu namenjenom pre svega deci osnovnog i srednjeg obrazovanja, a i dan danas je jedan od najprodavanijih magazina u Srbiji. Njegove ilustracije su se našle i na stranama časopisa Nacionalna Geografija Junior, Evropljanin, Dnevni Telegraf, NIN, Huper, Draganić, Playboy, Maxim itd.
U isto vreme aktivno radi kao ilustrator štiva iz žanrova naučne fantastike i fantazije. Njegove ilustracije se objavljuju u edicijama Znak Sagite, Almanahu naučne fantastike i fantazije Monolit kao i u magazinu Alef. Tri puta je dobio nagradu Lazar Komarčić, najveću srpsku nagradu za rad na polju naučne fantastike (1985, 1986, i 1988. godine), a 1988. godine dobija Povelju Društva za znanstvenu fantastiku Sfera (Zagreb). Tokom karijere je ilustrovao više od 50 romana i zbirki kratkih priča najpopularnijih pisaca naučne fantastike i fantazije i njegov rad često smatraju najznačajnijim faktorom u popularizaciji pojedinih autora u Srbiji. Kao ilustrator naučne fantastike, najpoznatiji je po veličanstvenom radu na Tolkinovoj trilogiji Gospodar prstenova, kao i po ilustracijama za knjige Stivena Kinga, Klajva Barkera, Rodžera Zelaznija i mnogih drugih.
Od 1989. godine posvećuje se dečjem stvaralaštvu i do sada je ilustrovao preko 100 knjiga za decu i mlade, koje su mu donele najprestižnije nagrade i priznanja za izuzetan doprinos u razvoju dečjeg stvaralaštva u Srbij. Jedini je ilustrator u Srbiji koji je pet puta dobijao Neven, nagradu za najboljeg dečjeg ilustratora, kao i tri Zlatna pera za najbolje ilustrovanu knjigu. Dobitnik je, između ostalog, nagrade za Najbolji dizajn za dečju igračku (1994), Nagrade Zaharije Orfelin (2004), Nagrade ULUPUDS-a za najbolje ilustrovanu knjigu (1996. i 2000. godine), Nagrade Zmajevih dečjih igara za izuzetan doprinos u popularisanju književnosti za decu (2005) i dobitnik je specijalnog priznanja na Svetskom sajmu izdavača dečje literature u Bolonji.
Živković je radio u svim velikim izdavačkim kućama u Srbiji (Dečje novine, Draganić, Laguna, Prosveta, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Odiseja, Svet igračaka L, Alnari, Narodna knjiga-Alfa, Platon, Zepter), ali najvažniji i najplodniji deo njegovog rada je vezan za Kreativni centar – najvećeg izdavača knjiga za decu u zemlji i regionu. Tokom dvadeset godina rada za ovog izdavača, Bob ilustruje više od stotinu knjiga, koje su prevedene na preko 40 jezika.
Od 1992. do 1998. Bob Živković je bio umetnički direktor i glavni ilustrator u agenciji Saatchi & Saatchi u Beogradu i Sloveniji. Nakon toga nastavlja da radi u advertajzingu kao slobodni ilustrator.
Jedna od najuspešnijih reklamnih kampanji Boba Živkovića urađena je za Beogradski zoološki vrt: Kampanja Vrt dobre nade. Bob Živković je angažovan u reklamnim kampanjama UNICEF-a (Čestitke pune života), Ministarstva prosvete Republike Srbije, organizacije civilnog društva Link 011 u saradnji sa Ministarstvom za rad i zapošljavanje Republike Srbije, kao i u dečjem festivalu Radost Evrope. U toku svoje karijere učestvovao je u radu brojnih humanitarnih, vladinih i nevladnih organizacija čiji je cilj poboljšanje života mladih i pružanje pomoći deci kojoj je ona neophodna. Posebno se izdvajaju saradnja sa CRID-om (Centar za razvoj inkluzivnog društva) u kampanji za pomoć osobama sa invaliditetom Neko to od gore vidi sve (2008), kampanja Živeti uspravno (Handicap International, Echo), Kampanja za borbu protiv narkomanije i AIDS-a (Institut za zaštitu zdravlja Srbije „Dr. Milan Jovanovic Batut”), akcija Škola po meri deteta (UNICEF), Pametna knjiga za mamu i tatu (UNICEF), Kampanja za promociju mentalnog zdravlja (CARITAS), Hoću novu školu (Centar za mlade Osijek, Hrvatska), Kampanja prikupljanja humaniterne pomoći za decu obolelu od malignih oboljenja (studentski humanitarni Fond Osmeh na Dar), Kampanja za zaštitu dece na internetu (Međunarodna mreža pomoći). Kao promoter ekološke svesti učestvovao je u kampanjama grada Beograda (Životna sredina za zaštitu vaše dece), a podržao je i kampanju za zaštitu životne sredine zajedno sa Mladim istraživačima Banja Luke (BiH).
Tokom jugoslovenskih ratova devedesetih godina, bio je istaknuti antiratni aktivista, kao jedan od ključnih članova u antiratnoj kampanji Rat ubija.
Živi u Beogradu.
Dobrosav Bob Živković
Dobrosav Bob Živković (1962, Pirot), od rođenja pokazuje izuzetni antitalenat za fudbal, užasno je loš u atletici, najgori u košarci i ekstremnim sportovima. Nije bio ni za ratnika, ni za pesnika, tako da je seo i crtao. Crtao je u osnovnoj školi na časovima likovnog, ali i matematike, geografije, muzičkog. Crtao je u srednjoj dizajnerskoj školi i Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. I dalje crta.
Nedugo nakon upisa na fakultet objavljuje i prve radove. Taj period obeležavaju ilustracije u popularnim studentskim časopisima kao što su Student (1982) i Vidici (1982). Posle studija počinje njegova karijera dečjeg ilustratora. Radi za časopise posvećene deci, Tik-Tak i Zeka (1987–1998). Autor je popularnog dečjeg stripa Jajzi, koji je redovno objavljivan u okviru dečjeg časopisa Tik-Tak. Kasnije postaje redovan ilustrator u Politikonom Zabavniku, časopisu namenjenom pre svega deci osnovnog i srednjeg obrazovanja, a i dan danas je jedan od najprodavanijih magazina u Srbiji. Njegove ilustracije su se našle i na stranama časopisa Nacionalna Geografija Junior, Evropljanin, Dnevni Telegraf, NIN, Huper, Draganić, Playboy, Maxim itd.
U isto vreme aktivno radi kao ilustrator štiva iz žanrova naučne fantastike i fantazije. Njegove ilustracije se objavljuju u edicijama Znak Sagite, Almanahu naučne fantastike i fantazije Monolit kao i u magazinu Alef. Tri puta je dobio nagradu Lazar Komarčić, najveću srpsku nagradu za rad na polju naučne fantastike (1985, 1986, i 1988. godine), a 1988. godine dobija Povelju Društva za znanstvenu fantastiku Sfera (Zagreb). Tokom karijere je ilustrovao više od 50 romana i zbirki kratkih priča najpopularnijih pisaca naučne fantastike i fantazije i njegov rad često smatraju najznačajnijim faktorom u popularizaciji pojedinih autora u Srbiji. Kao ilustrator naučne fantastike, najpoznatiji je po veličanstvenom radu na Tolkinovoj trilogiji Gospodar prstenova, kao i po ilustracijama za knjige Stivena Kinga, Klajva Barkera, Rodžera Zelaznija i mnogih drugih.
Od 1989. godine posvećuje se dečjem stvaralaštvu i do sada je ilustrovao preko 100 knjiga za decu i mlade, koje su mu donele najprestižnije nagrade i priznanja za izuzetan doprinos u razvoju dečjeg stvaralaštva u Srbij. Jedini je ilustrator u Srbiji koji je pet puta dobijao Neven, nagradu za najboljeg dečjeg ilustratora, kao i tri Zlatna pera za najbolje ilustrovanu knjigu. Dobitnik je, između ostalog, nagrade za Najbolji dizajn za dečju igračku (1994), Nagrade Zaharije Orfelin (2004), Nagrade ULUPUDS-a za najbolje ilustrovanu knjigu (1996. i 2000. godine), Nagrade Zmajevih dečjih igara za izuzetan doprinos u popularisanju književnosti za decu (2005) i dobitnik je specijalnog priznanja na Svetskom sajmu izdavača dečje literature u Bolonji.
Živković je radio u svim velikim izdavačkim kućama u Srbiji (Dečje novine, Draganić, Laguna, Prosveta, Zavod za udžbenike i nastavna sredstva, Odiseja, Svet igračaka L, Alnari, Narodna knjiga-Alfa, Platon, Zepter), ali najvažniji i najplodniji deo njegovog rada je vezan za Kreativni centar – najvećeg izdavača knjiga za decu u zemlji i regionu. Tokom dvadeset godina rada za ovog izdavača, Bob ilustruje više od stotinu knjiga, koje su prevedene na preko 40 jezika.
Od 1992. do 1998. Bob Živković je bio umetnički direktor i glavni ilustrator u agenciji Saatchi & Saatchi u Beogradu i Sloveniji. Nakon toga nastavlja da radi u advertajzingu kao slobodni ilustrator.
Jedna od najuspešnijih reklamnih kampanji Boba Živkovića urađena je za Beogradski zoološki vrt: Kampanja Vrt dobre nade. Bob Živković je angažovan u reklamnim kampanjama UNICEF-a (Čestitke pune života), Ministarstva prosvete Republike Srbije, organizacije civilnog društva Link 011 u saradnji sa Ministarstvom za rad i zapošljavanje Republike Srbije, kao i u dečjem festivalu Radost Evrope. U toku svoje karijere učestvovao je u radu brojnih humanitarnih, vladinih i nevladnih organizacija čiji je cilj poboljšanje života mladih i pružanje pomoći deci kojoj je ona neophodna. Posebno se izdvajaju saradnja sa CRID-om (Centar za razvoj inkluzivnog društva) u kampanji za pomoć osobama sa invaliditetom Neko to od gore vidi sve (2008), kampanja Živeti uspravno (Handicap International, Echo), Kampanja za borbu protiv narkomanije i AIDS-a (Institut za zaštitu zdravlja Srbije „Dr. Milan Jovanovic Batut”), akcija Škola po meri deteta (UNICEF), Pametna knjiga za mamu i tatu (UNICEF), Kampanja za promociju mentalnog zdravlja (CARITAS), Hoću novu školu (Centar za mlade Osijek, Hrvatska), Kampanja prikupljanja humaniterne pomoći za decu obolelu od malignih oboljenja (studentski humanitarni Fond Osmeh na Dar), Kampanja za zaštitu dece na internetu (Međunarodna mreža pomoći). Kao promoter ekološke svesti učestvovao je u kampanjama grada Beograda (Životna sredina za zaštitu vaše dece), a podržao je i kampanju za zaštitu životne sredine zajedno sa Mladim istraživačima Banja Luke (BiH).
Tokom jugoslovenskih ratova devedesetih godina, bio je istaknuti antiratni aktivista, kao jedan od ključnih članova u antiratnoj kampanji Rat ubija.
Živi u Beogradu.